- Dik prizmaların temel özellikleri elemanları ve açınımı.
- Dik dairesel silindirin temel elemanları ve açınımı.
- Dik dairesel silindirin yüzey alanı.
- Dik dairesel silindirin hacmi.
SENARYO1
Rüya yolda yürürken önüne bir tahta parçası çıkar ve bunun neye benzediğini bulamadığı için eve götürmeye karar verdi. Rüya: Abla bu tahta parçasının şekli nedir?
Abla: Kerem bu küpü nerden getirdin?
Rüya: Yolda buldum merak ettim abla.
Abla: O zaman sana bir soru benim odamdaki pufla bu tahta arasında bir fark var mı?
Rüya: Aaa evet doğru ya senin odandaki pufa benziyor.
Abla: İstersen birlikte kağıttan bir küp yapabiliriz.
Rüya: Okuldaki dersim içinde çok iyi olur.
Abla: Evet şimdi eşit büyüklükte kenarları olan kareler çizeceğiz ve katladığımızda bir küp elde edeceğiz.
Rüya: Her yüzünü farklı renge boyayabilir miyim?
Abla: İstersen boyayabilirsin tabi. Bunun için 6 renge ihitiyacın var. Rüya: Yarın okulda öğretmenim dik prizmaları işleyecek bu küpü önceden yapmamız çok iyi oldu.
Öğretmen tahtaya prizma açılımlarını çizer ve çocuklara sorar.
Öğretmen: Evet çocuklar sizce bunlar ne olabilir?
Çocuklar şaşkın bakarlar açılımlarından bir şey anlamamışlardır.
Rüya: Hepsi birer prizma açılımıdır. Öğretmenim bu küpün açılımıdır.
Öğretmen: Aferin Rüya çalışıp gelmişsin. Evet çocuklar bunlar dik prizmaların açılımı. Şimdi bunların isimlerini öğreneceğiz.
Tahtaya prizmalar ve isimleri yazılır.
Öğretmen: Evet çocuklar bir sonraki derste sizlere etrafında hangi dik prizmaları gördüğünüzü soracağım.
Evet çocuklar diğer dersimizde dik prizmaları öğrenmiştik. Etrafımızdaki dik prizmalara örnek verebilir misiniz?
-Tuval tablolar, ayakkabı kutuları, silgilerimiz...
Bu konuyu öğrendiğimize göre diğer konumuza geçebiliriz.
(dik dairesel silindirin elemanlarını tahtaya çizer ve çocuklara elemanlarını sorar.)
Çocuklar hep bir ağızdan: ''Daire ve dikdörtgen'' diye bağırırlar.
Tahtaya açılımı çizilir ve dik dairesel silindir olduğu söylenir.
DERS BİTER
Öğretmen: Evet çocuklar bir önceki dersimizde öğrenmiştik. Dik dairesel silindirin açılımında neler bulunmaktaydı?
Öğrenci: 2 tane daire ve yanal yüz bulunuyordu öğretmenim.
Öğretmen: Peki bu yanal yüz ve daireler nasıl birleşmekteydi?
Öğrenci: Dairelerden biri altta diğeri üstte yanal yüzde dairelerin etrafında dönmekteydi.
Öğretmen: Evet çocuklar doğru bildiniz. Bu haftaki konumuz dik dairesel silindirin alanı ve hacmi. Peki bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı?
Öğrencilerden ses yok.
Öğretmen: Anlaşılan yok. Bir dairenin alanı πr2 dir. 2 tane daire olduğu için 2πr2 dir. Yanal yüzünün alanı ise 2πrh'dır. Şimdi alanı hakkında fikri olan var mı?
Öğrenci: İkisinin toplamı alanı mı oluyor hocam?
Öğretmen: Evet 2πr2 + 2πrh alanıdır. Hacim ne demek bilen var mı ?
Öğrenci: Hacim o cismin ağırlığı olabilir mi?
Öğretmen: Hayır çocuklar :D. Hacim demek bir nesnenin uzayda yada bir kap içinde kapladığı yerdir.
Öğrenciler şaşkın olarak öğretmene bakarlar.
Öğretmen: Dik silindirin hacmi ise ''dairenin alanı ile yüksekliğinin çarpımıdır. Yani πr2 h'dır. Bugünlük dersimiz bu kadar bir sonraki derse kadar bu konuyu ve geçen haftaki konuyu tekrar edip gelmeyi unutmayın.
Rüya yolda yürürken önüne bir tahta parçası çıkar ve bunun neye benzediğini bulamadığı için eve götürmeye karar verdi. Rüya: Abla bu tahta parçasının şekli nedir?
Abla: Kerem bu küpü nerden getirdin?
Rüya: Yolda buldum merak ettim abla.
Abla: O zaman sana bir soru benim odamdaki pufla bu tahta arasında bir fark var mı?
Rüya: Aaa evet doğru ya senin odandaki pufa benziyor.
Abla: İstersen birlikte kağıttan bir küp yapabiliriz.
Rüya: Okuldaki dersim içinde çok iyi olur.
Abla: Evet şimdi eşit büyüklükte kenarları olan kareler çizeceğiz ve katladığımızda bir küp elde edeceğiz.
Rüya: Her yüzünü farklı renge boyayabilir miyim?
Abla: İstersen boyayabilirsin tabi. Bunun için 6 renge ihitiyacın var. Rüya: Yarın okulda öğretmenim dik prizmaları işleyecek bu küpü önceden yapmamız çok iyi oldu.
Öğretmen tahtaya prizma açılımlarını çizer ve çocuklara sorar.
Öğretmen: Evet çocuklar sizce bunlar ne olabilir?
Çocuklar şaşkın bakarlar açılımlarından bir şey anlamamışlardır.
Rüya: Hepsi birer prizma açılımıdır. Öğretmenim bu küpün açılımıdır.
Öğretmen: Aferin Rüya çalışıp gelmişsin. Evet çocuklar bunlar dik prizmaların açılımı. Şimdi bunların isimlerini öğreneceğiz.
Tahtaya prizmalar ve isimleri yazılır.
Öğretmen: Evet çocuklar bir sonraki derste sizlere etrafında hangi dik prizmaları gördüğünüzü soracağım.
Evet çocuklar diğer dersimizde dik prizmaları öğrenmiştik. Etrafımızdaki dik prizmalara örnek verebilir misiniz?
-Tuval tablolar, ayakkabı kutuları, silgilerimiz...
Bu konuyu öğrendiğimize göre diğer konumuza geçebiliriz.
(dik dairesel silindirin elemanlarını tahtaya çizer ve çocuklara elemanlarını sorar.)
Çocuklar hep bir ağızdan: ''Daire ve dikdörtgen'' diye bağırırlar.
Tahtaya açılımı çizilir ve dik dairesel silindir olduğu söylenir.
DERS BİTER
Öğretmen: Evet çocuklar bir önceki dersimizde öğrenmiştik. Dik dairesel silindirin açılımında neler bulunmaktaydı?
Öğrenci: 2 tane daire ve yanal yüz bulunuyordu öğretmenim.
Öğretmen: Peki bu yanal yüz ve daireler nasıl birleşmekteydi?
Öğrenci: Dairelerden biri altta diğeri üstte yanal yüzde dairelerin etrafında dönmekteydi.
Öğretmen: Evet çocuklar doğru bildiniz. Bu haftaki konumuz dik dairesel silindirin alanı ve hacmi. Peki bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı?
Öğrencilerden ses yok.
Öğretmen: Anlaşılan yok. Bir dairenin alanı πr2 dir. 2 tane daire olduğu için 2πr2 dir. Yanal yüzünün alanı ise 2πrh'dır. Şimdi alanı hakkında fikri olan var mı?
Öğrenci: İkisinin toplamı alanı mı oluyor hocam?
Öğretmen: Evet 2πr2 + 2πrh alanıdır. Hacim ne demek bilen var mı ?
Öğrenci: Hacim o cismin ağırlığı olabilir mi?
Öğretmen: Hayır çocuklar :D. Hacim demek bir nesnenin uzayda yada bir kap içinde kapladığı yerdir.
Öğrenciler şaşkın olarak öğretmene bakarlar.
Öğretmen: Dik silindirin hacmi ise ''dairenin alanı ile yüksekliğinin çarpımıdır. Yani πr2 h'dır. Bugünlük dersimiz bu kadar bir sonraki derse kadar bu konuyu ve geçen haftaki konuyu tekrar edip gelmeyi unutmayın.
Abla: Kerem bu küpü nerden getirdin?
Rüya: Yolda buldum merak ettim abla.
Abla: O zaman sana bir soru benim odamdaki pufla bu tahta arasında bir fark var mı?
Rüya: Aaa evet doğru ya senin odandaki pufa benziyor.
Abla: İstersen birlikte kağıttan bir küp yapabiliriz.
Rüya: Okuldaki dersim içinde çok iyi olur.
Abla: Evet şimdi eşit büyüklükte kenarları olan kareler çizeceğiz ve katladığımızda bir küp elde edeceğiz.
Rüya: Her yüzünü farklı renge boyayabilir miyim?
Abla: İstersen boyayabilirsin tabi. Bunun için 6 renge ihitiyacın var. Rüya: Yarın okulda öğretmenim dik prizmaları işleyecek bu küpü önceden yapmamız çok iyi oldu.
Öğretmen tahtaya prizma açılımlarını çizer ve çocuklara sorar.
Öğretmen: Evet çocuklar sizce bunlar ne olabilir?
Çocuklar şaşkın bakarlar açılımlarından bir şey anlamamışlardır.
Rüya: Hepsi birer prizma açılımıdır. Öğretmenim bu küpün açılımıdır.
Öğretmen: Aferin Rüya çalışıp gelmişsin. Evet çocuklar bunlar dik prizmaların açılımı. Şimdi bunların isimlerini öğreneceğiz.
Tahtaya prizmalar ve isimleri yazılır.
Öğretmen: Evet çocuklar bir sonraki derste sizlere etrafında hangi dik prizmaları gördüğünüzü soracağım.
Evet çocuklar diğer dersimizde dik prizmaları öğrenmiştik. Etrafımızdaki dik prizmalara örnek verebilir misiniz?
-Tuval tablolar, ayakkabı kutuları, silgilerimiz...
Bu konuyu öğrendiğimize göre diğer konumuza geçebiliriz.
(dik dairesel silindirin elemanlarını tahtaya çizer ve çocuklara elemanlarını sorar.)
Çocuklar hep bir ağızdan: ''Daire ve dikdörtgen'' diye bağırırlar.
Tahtaya açılımı çizilir ve dik dairesel silindir olduğu söylenir.
DERS BİTER
Öğretmen: Evet çocuklar bir önceki dersimizde öğrenmiştik. Dik dairesel silindirin açılımında neler bulunmaktaydı?
Öğrenci: 2 tane daire ve yanal yüz bulunuyordu öğretmenim.
Öğretmen: Peki bu yanal yüz ve daireler nasıl birleşmekteydi?
Öğrenci: Dairelerden biri altta diğeri üstte yanal yüzde dairelerin etrafında dönmekteydi.
Öğretmen: Evet çocuklar doğru bildiniz. Bu haftaki konumuz dik dairesel silindirin alanı ve hacmi. Peki bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı?
Öğrencilerden ses yok.
Öğretmen: Anlaşılan yok. Bir dairenin alanı πr2 dir. 2 tane daire olduğu için 2πr2 dir. Yanal yüzünün alanı ise 2πrh'dır. Şimdi alanı hakkında fikri olan var mı?
Öğrenci: İkisinin toplamı alanı mı oluyor hocam?
Öğretmen: Evet 2πr2 + 2πrh alanıdır. Hacim ne demek bilen var mı ?
Öğrenci: Hacim o cismin ağırlığı olabilir mi?
Öğretmen: Hayır çocuklar :D. Hacim demek bir nesnenin uzayda yada bir kap içinde kapladığı yerdir.
Öğrenciler şaşkın olarak öğretmene bakarlar.
Öğretmen: Dik silindirin hacmi ise ''dairenin alanı ile yüksekliğinin çarpımıdır. Yani πr2 h'dır. Bugünlük dersimiz bu kadar bir sonraki derse kadar bu konuyu ve geçen haftaki konuyu tekrar edip gelmeyi unutmayın.









Hiç yorum yok:
Yorum Gönder